Tuesday, August 11, 2009

Bídák !

Ministerstvo zdravotnictví varuje: Insomnie způsobuje partnerskou krizi



Aby má předchozí moudra nezůstala jen vytím na měsíc, následuje veselá příhoda. Pokud oplývá tato porucha spánkového režimu vůbec světlou stránkou, tak jedině to, že nikdy není osamělá. Máte-li tyto problémy, je třeba se zamyslet nad skutečnou příčinou. (nemocí, problémem...)
Např. může partnerská krize způsobit insomnii?
Pokud existuje jev jako skupinová halucinace, existuje i kolektivní nespavost? Ve chvíli, kdy porucha spánku postihuje Vás i Vašeho partnera, měli byste na podstatě problému zapracovat co nejdříve. Následky mohou být nedozírné...

Po návratu z Marine Reserve jsme byli oba s Míšou utahaní jako ta koťata. Vrátili jsme se skoro za tmy. Hladoví, pokrytí písečnou krustičkou a plni dojmů.
Ještě, že jsem cestou domů řídila... Alespoň jsem se neznervózňovala vybitou baterkou ve foťáku a krajinkami, které jsem mohla na sedačce spolujezdce přes okýnko s bleskem nezachytit. Udělali jsme si horký čajík, následovala sprcha a peřiny. Gero padnul k nohám postele, zabral si pro sebe nadpoloviční většinu povrchu a začal zařezávat. Černobílá klasika.
Nemělo cenu odkládat třídění fotek a vzpomínek, dokud pořád bojovaly s větrem na černé pláži a kochaly se výhledem na kýčovitá údolí. Po základním mazání snímků a úpravě velikosti z plakátového formátu na stahovatelné jpg.čka pro modemisty, jsme okamžitě oblažili facebook našimi tlamami a Gerýskovou tváří na indigovém pozadí. Míša se připojil na net, aby poklábosil a povyprávěl zvrácené straně planety, já si dělala poznámky a hodiny plynuly.
Sotva slunce zanořilo za domem poslední chapadlo, už šplhalo po kravské ohradě před naším oknem a vtíralo se mezi záclony. Třískání nádobí, pufání vesnických výfuků, kachní opera, najednou je ráno. Během dne člověk málokdy zvládne 8 hodin nejíst a nepociťovat alespoň obavy o svůj metabolismus, ale v noci se samozřejmě nejí! A proto je tak snadné uchlácholit hlad a zastřít ho rouškou noci. Ráno kolem osmé, když jsme se oba shodli na kratším odpočinku, pustili jsme se do klasické večerní rutiny. Vypla jsem facebook a s ním i anketu o nejoblíbenějšího filmového ničemu. A jde se na to, Geroje pustit na zahradu, do kuchyně uvařit si poslední nudle, Míša je v koupelně, tak já musím do nějaké jiné (výhoda, ha?)
Zatímco jsem si v kuchyni sypala oregáno do nudlí a vařila vodu, slyšela jsem Míšu, jak odchází kvapem hlavním vchodem z domu. Na chvíli mne napadlo, že jde zkontrolovat poštu. Ale bylo 8 ráno! Pošťák promaže kolo v11 a došlape v 1 odpoledne... Nalila jsem vodu do misky, poklidila po sobě a celá rozespalá a unavená se vrátila do pokojíčku do postýlky, přitulit se k Míšovi. No ale Míša nikde. Na klasickou otázku Pipi? nikdo neodpověděl. Zavolala jsem ještě jednou a znovu nahlas, jestli náhodou není v koupelně. Nebyl. Postel prázdná, dveře zavřené, na zahradě nikdo - ani pes... Sice jsem trochu znervózněla, ale pravděpodobně vzal Gerýška trochu kolem vísky. Ne, to je blbost. Vždyť jsme se oba chystali jít spát. Vzala jsem mount Everest špinavého nádobí jako záminku a šla do kuchyně, jestli jsme se nějak neminuli. Možná zašel pro dřevo. Nic. Ani Míša, ani pejsek, ani slůvko útěchy. ještě naposledy jsem v pokojíku zavolala už spíš tak sama pro sebe, než že bych doufala v odpověď. Vlezla si vystrašená pod peřinu. V tom se otevřely dveře a v nich můj muž ve spodním prádle.
"Ty jsi tady?!"
"Kde jinde bych měla být?" odpověděla jsem. "Vůbec jsem nevěděla, co se děje, volala jsem Tě a Ty nikde, měla jsem strach."
"Já taky, myslel jsem, že jsi mne opustila."
"Prosím?"
"No byl jsem v koupelně, slyšel jsem bouchnout dveře na zahradu. Když jsem se vrátil, tys tu nebyla, Gerýsek taky ne... :( Slyšel jsem z venku nějaký křik, myslel jsem, že je to kohout, nebo ovce. Ale když jsem přišel do pokoje a vy nikde, bylo mi jasné, že utekla i s Gerýškem a běžela jsi se vyplakat do lesa. Podíval jsem se k Tobě na notebook, byl tam otevřený jenom anglický slovník a v něm zadané slovo NIČEMA. Myslel jsem, že jsi mi nechala zprávu. Vůbec jsem nechápal, co se děje a za co se mám omluvit. Ale věděl jsem, že musím jednak rychle, než utečeš moc daleko. Když jsem vyšel na dvůr a viděl, že je brána otevřená a nikde nikdo, utíkal jsem za Tebou. Ale nevěděl jsem kam jsi utekla. Doběhl jsem až za tu ohradu s krávama a tam jsem viděl Becky, jak venčí Prince a asi sebou vzala i Geroje. To už jsem se trochu uklidnil, ikdyž jsem běžel přes vesnici v pantoflích a trenkách a potkal domácí jak venčí psi, ale i tak jsem vůbec nechápal kde jsi a proč jsi mi nechala správu na notebooku a utekla."
"Já jsem dělala nudle v kuchyni."



Jasně, že ten debilní úsměv jsem nesundala do konce dne a že jsme se spolu už v průběhu vyprávění oba smáli. Zpětně jsme si uvědomovali absurnost celé situace. Ale ty obavy a strach taky zanechali silnou stopu. Není mi úplně jasné, co všechno se dělo Míšovi v hlavě. Jak může unavená mysl spojit bouchnutí dveří na zahradu s ovčím bečením, otevřenou bránou a slovníkem v hororový scénář (hlavně bych mu nenechala notebook, že jo) Ale určitě je to to nejromantičtější, co se mi kdy stane :-)




Proto choďte do postele brzo. I v případě pevného vztahu si může Váš unavený mozek partnerskou krizi vykonstruovat. A ačkoliv se partnerské neshody stanou snadno základem pro poruchy spánku, může to zafungovat i naopak.



. ('v') (¯`.´¯) ('v')
-( )- `.¸.´ -( )-
. '' '' '' ''

No comments:

Post a Comment